ناقد يكشف علاقة تركي آل الشيخ بماتش اعتزال حسام عاشور

الأحد 29 , مارس, 2020

الكاتب : متابعات

03:50:37:م


كشف ناقد رياضي عبر فيديو عن بيان المستشار تركي ال الشيخ واعتزال حسام عاشور وتجديد احمد فتحي الموقف من الرئاسه الشرفيه للنادي الاهلي المصري.

وتابع "ابتعاد عن ملف ملف تجديد احمد فتحي مباراه اعتزال حسام عاشور والنقطه مهمه جدا قال انا منذ اسابيع تقريبا اعلنت موطي انها ايه طب ايه الامر خلوني اب من موقف النهائي الاعلان ومن اسابيع وهو رقم واحد واثنين وثلاثه رفضه الرئاسه الشرفيه".

وأضاف: " واستقلت منها و الف حتى في حاله عدم قبولها يتم تجميدها وائل انا تحت امر النادي الاهلي جمهور  النادي زي ما بيقولوا فخليني انا محب وعاشق النادي الاهلي لا اتعامل او لا اقبل الرئاسه الشرفيه مع المجلس الحالي والكل حدث حديث".

وأردف: "اللي اعلنه المستشار تركي ال الشيخ في البيان بتاع النهارده لما قال انا انت موقفه النهائي واضح منذ اسابيع قريب الموقف الثاني حسام عاشور انا عارف ان حسام عاشور للنادي الاهلي 34 سنه".

واكمل: "حصل  عاشور على 30 بطوله ويعد احد اهم كباتن النادي الاهلي في ال 113 تكفل به مباراه رائعه وتقدير الماده فتره المعايشه الخارجيه مع اكبر انديه اوروبا".

واوضح: " الان حسام عاشور اختار مجال التدريب كل ده كان هي تحملوا المستشار تركي ال شيخ في الفتره الاخيره اللي هنفضل نعاني منها كل موقف ايجابي لتركي ال الشيخ مع النادي الاهلي".

واستطرد :" اول حتى لاعب بيقابل بحاجه خلينا نلعب واحنا طيب مهرجان الاعتزال وفلوسه بالمعايشه وكل شيء تركي ال شيخ طب احنا هنعمل احنا بقى هنعمل ان احنا بيبو بيبو الله ياخطيب الجمله اللي هي عامله ازمه من نفسك اللي حوالين بيهم".

واختتم حديثه: " لازم اعلم في بيان ان عاشور احنا اللي عملنا و احنا قعدنا و احنا اللي بنعملها واحنا الارضيه النهارده كان جزء من بيان تركي ال شيخ انا ما ليش علاقه خلاص ربنا يوفقكم انا تحت امر الاهلي و ماليش على مهرجان اعتزال حسام عاشور سلامه انا يعني نفس الاب ونفس التعامل ونفس التجاهل قدام الجمهور وان انتم كل حاجه قدام الجمهور وعاشور الناجي اسم الله عليه".

يذكر ان علق المستشار تركي آل الشيخ مالك نادي بيراميدز السابق، على شكوى بعض اللاعبين القدامى في نادي الأهلي من عدم إقامة مباريات اعتزال لهم.

وكتب "آل الشيخ" عبر صفحته الشخصية على فيس بوك: "مساء الخير، أتمنى تكونوا بخير في هذه الظروف الصعبة على العالم أجمع، حبيت أوضّح لا صحة عن علاقتي بانتقال أي لاعب أو التكفل بمهرجان اعتزال أي لاعب أو التجديد لأي لاعب".

وأوضح: "أنا وضحت موقفي من أسابيع، وأتمنى عدم الزج باسمي في أي حوار، حفظ الله مصر والمملكة العربية السعودية والعالم أجمع.. ادعولي".
جاري إرسال التعليق
Error
تم إرسال التعليق بنجاح